Wednesday, April 25, 2012

Bowling PadanG (Lawn Ball )

Lawn bowls adalah satu permainan yang seakan-akan sukan boling. Perbezaannya ialah tenpin boling tujuannya menjatuhkan 10 pin yang telah disediakan diatas lane atau lorong. Lawn bowls pula sasarannya ialah untuk mendekatkan bowls yang dileretkan kepada sebiji bola putih yang dinamakan "jack".



 panas yang terik, tapi nampak tenang... 



Saya diperkenalkan dengan sukan ini pada tahun 2004 lagi.. memula nak main, memang very the jakun la.. haha.. tak reti langsung, kesian kawan2 seperjuang saya yang bersusah payah mengajar saya.. tq yer coach2.. kalau tak kerana diorang, sampai sekarang saya tak pandai nak main..
nak kata terror tu tak la, tetapi setakat nak main tu boleh la.. sebenarnya semenjak terjebak dengan Lawn Ball ni, saya terus jatuh chinta sama ini game.. even saya tau yang sukan ini terpaksa berpanas dan terbakar (sun bern).


*__^

Ingat lagi, saya terpilih untuk mewakili agensi bagi sukan diperingkat kementerian kategori pasukan wanita, bertukus lumus turun praktis, saban hari.. dah la perjalan ke tempat latihan 1jam..huhu, kalau dikenangkan, memang tak sanggup.. tapi waktu tu saya masih berstatus tunang orang, tiada komitmen pada family macam sekarang..


kira ok la, 1st time masuk tournament, dapat tempat ke 5 dari 13 agensi.. dapat la hadiah sebiji mug..hahah. takpa, janji ada tempat... :) teruk jugak la nak neutralkan kembali kulit yang dah bertukar warna, hujung tahun tu nak kawen..haha. 


dan sehingga sekarang pun saya masih suka dengan ini game, sabtu yg lalu saya main kembali bagi mewaliki rumah sukan jabatan saya.. Alhamdulillah, perpaduan antara pasukan, dapat la naib johan.. :) semangat nak main game ni membuatkan saya terbeli kasut baru..hehe 


special thanks to: en.suami kerana sokongan padu yang diberikan.. en.suami pesan,"jangan bawak balik mug sudah yer"..hahah.. tak berani nak mengadu lenguh kaki, takut kena bising nanti.. :P


penyokong no 1







No comments:

Post a Comment